Homesite
Shortcuts
Publications
Mikołaj Herbst publications
- Herbst Mikołaj, Pechcińska Agnieszka, Hagemejer Jan, Artymowska Patrycja (2024) Spa(tia) – a diffusion-oriented method of territorial impact assessment. Impact Assessment and Project Appraisal.
- Herbst Mikołaj, Hrynevych Liliia (2023) Wartime and postwar education in Ukraine. European Journal of Education, 58(4), pp. 533–537.
- Herbst Mikołaj, Sitek Michał (2023) Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education, 58(4), pp. 575–594.
- Herbst Mikołaj (2023) Norms in action? On the channels through which Poland’s historical partitions may still contribute to divergent educational achievements in the country’s regions. PLOS ONE, 18(8), e0289686.
- Herbst Mikołaj, Sobotka, Aneta Wójcik Piotr (2023). The effect of peer group stability on achievements: Evidence from Poland. European Journal of Education, 58, pp. 166–180.
- Herbst Mikołaj, Zając Tomasz (2023) Towards a better understanding of self-selection to teacher training programmes: A case study of a renowned public university in Poland. Central European Economic Journal, 10(57), pp. 371-390
- Rok Jakub, Herbst Mikołaj (2023) The Environmental Kuznets Curve inside a city region: What is the role of suburbanization in decoupling air pollution from growing income? Cities, vol. 139, 104381.
- Herbst Mikołaj (2022) A short history of external agency involvement within education in contemporary Poland [in:] C. Lubienski, M. Yemini, & C. Maxwell (Eds.), The Rise of External Actors in Education. Shifting Boundaries Globally and Locally (p. 242). Bristol: Policy Press/ Bristol University Press.
- Biedka Wanda, Herbst Mikołaj, Rok Jakub, Wójcik Piotr (2021) The local-level impact of human capital investment within the EU cohesion policy in Poland. Papers in Regional Science, 1-23, 2021.
- Herbst Mikołaj (2021) The Persistent Legacy of the Fallen Empires. Assessing the Effects of Poland’s Historical Partitions on Contemporary Social Norms Regarding Education. Central European Economic Journal, 8(55), pp. 330-351.
- Herbst Mikołaj, Komornicki Tomasz (2020) Metodologia studiów przypadku [w:] Śleszyński Przemysław, Herbst Mikołaj, Komornicki Tomasz (red.) Studia nad obszarami problemowymi w Polsce (Studies on Problem Areas in Poland), Warszawa: Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, tom 7/199, pp. 249-252.
- Herbst Mikołaj, Olechnicka Agnieszka, Biedka Wanda (2020) Plan działania dla obszaru północno-białostockiego [w:] Śleszyński Przemysław, Herbst Mikołaj, Komornicki Tomasz (red.) Studia nad obszarami problemowymi w Polsce (Studies on Problem Areas in Poland), Warszawa: Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, tom 7/199, pp. 359-394.
- Herbst Mikołaj, Płoszaj Adam, Smętkowski Maciej, Degórski Marek, Wiśniewski Rafał, Śleszyński Przemysław, Goch Katarzyna, Komornicki Tomasz, Goliszek Sławomir, Bański Jerzy, Mazur Maciej, Więckowski Marek (2020) Diagnoza zasobów lokalnych i potencjałów [w:] Śleszyński Przemysław, Herbst Mikołaj, Komornicki Tomasz (red.) Studia nad obszarami problemowymi w Polsce (Studies on Problem Areas in Poland), Warszawa: Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, tom 7/199, pp. 123-246.
- Śleszyński Przemysław, Herbst Mikołaj, Komornicki Tomasz i in. (2020) Studia nad obszarami problemowymi w Polsce, Warszawa: Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, tom 7/199, pp. 486.
- Herbst Mikołaj, Olechnicka Agnieszka (2019) Czego się nauczyliśmy od Grzegorza Gorzelaka? [w:] Mikołaj Herbst, Agnieszka Olechnicka (red.): Równość czy efektywność rozwoju. Eseje inspirowane dorobkiem naukowym Grzegorza Gorzelaka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 40-46.
- Mikołaj Herbst, Agnieszka Olechnicka (red.): Równość czy efektywność rozwoju. Eseje inspirowane dorobkiem naukowym Grzegorza Gorzelaka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 523.
- Herbst Mikołaj (2019) An interdisciplinary approach to the persistent effects of Polish partitions [w:] Molema Marijn, Svensson Sara (eds.) Regional Economic Development and History, London: Routledge, pp. 63-81.
- Herbst Mikołaj, Rok Jakub (2019) Analiza założeń i rezultatów interwencji publicznej na przykładzie przestrzennego rozkładu wykorzystania POKL 2007–2013 na poziomie lokalnym. Studia Regionalne i Lokalne, Nr 4(78), ss. 5-27.
- Herbst Mikołaj (2017) Who wants to go to school? Lessons from reforming (back and forth) the school entry age in Poland. Edukacja 2(141), pp. 32-44.
- Herbst Mikołaj, Kaczmarczyk Paweł, Wójcik Piotr (2017) Migration of graduates within a sequential decision framework. Evidence from Poland. Central European Economic Journal, 1(48) 2017, pp.1-18.
Page