
Dr Kamila Lewandowska

Kamila Lewandowska – doktor nauk ekonomicznych (2014: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), magister sztuki (2010: Akademia Teatralna w Warszawie), absolwentka Uniwersytetu Barcelońskiego (2012: Postgraduate Diploma in International Cooperation and Cultural Management) i Université Catholique de Lille (2010: Communication Studies).
Była kierowniczką dwóch grantów finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki i zrealizowała kilkanaście projektów badawczych na zlecenie, m.in. Komisji Europejskiej, Organizacji Narodów Zjednoczonych, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Creative Europe Desk Polska, Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, Narodowego Centrum Kultury. Była ekspertem w projekcie “United 4 Smart Sustainable Cities” realizowanym przez Europejską Komisję Gospodarczą ONZ i Międzynarodowy Związek Telekomuniacyjny (ITU). W 2018 r. odbyła staż badawczy na Uniwersytecie Harvarda; jest członkiem zespołu badawczego w projekcie “Sustainability and Health Initiative for NetPositive Enterprise (SHINE)” kierowanym przez Dr Eileen McNeely (Harvard T.H. Chan School of Public Health).
Laureatka konkursu stypendialnego Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców (2014-2017). Otrzymała także nagrody Rektora Akademii Teatralnej im. A. Zewlerowicza za osiągnięcia naukowe oraz wyróżnienie za osiągnięcia badawcze przyznawane przez European Cultural Foundation (2015).
Członkini Laboratorium Badań Naukoznawczych.
ORCID: 0000-0002-2189-239X

- Lewandowska Kamila, Bojnarowicz Mikołaj (2025) Practice-based educational and theatre research: A scoping review. British Educational Research Journal, 00, 1–30.
- Brunotte Tomas, Jaekel Martin, Lewandowska Kamila, Ochsner Michael (2024) Reforming Assessment of Applied/Practice-Based Research. Die Neue Hochschule, 2024(4), pp. 16–19.
- Lewandowska Kamila (2024) Practice-based research in the Social Sciences & Humanities: A bibliometric analysis. Iberoamerican Journal of Science Measurement and Communication, 4(3), pp. 1-16.
- Lewandowska Kamila, Ochsner Michael, Kulczycki Emanuel (2023) Research quality criteria in the Creative Arts, Studies in Higher Education.
- Lewandowska Kamila, Węziak-Białowolska Dorota (2023) The Effects of Arts-Based Learning on Individual Well-Being and Organisational Change. Education of Economists and Managers, 67(1), pp. 45–57.