A
A
A
Wysoki kontrast
ENGLISH
Proszę wprowadzićminimum 3 znaki
Publikacje

Przestrzeń, która sprzedaje

Typ publikacji: artykuł popularnonaukowy, publicystyczny lub recenzja
Opis bibliograficzny: Celińska-Janowicz Dorota (2021) Przestrzeń, która sprzedaje. Autoportret 4 (71) 2020. Kraków, Małopolski Instytut Kultury.
Pobierz publikację:

Zapewne wszyscy mamy świadomość, że współczesne centra handlowe zaprojektowane są w taki sposób, aby maksymalnie wydłużyć czas przebywania w nich klientów i skłonić ich do zakupu jak największej ilości towarów i usług. Nie wszyscy jednak wiedzą, że wiele podobnych a niekiedy nawet takich samych jak dziś rozwiązań stosowano także w XIX wiecznych domach towarowych czy pasażach handlowych. Artykuł przybliża historię i mechanizmy stymulowania konsumpcji poprzez odpowiednie projektowanie przestrzeni, której głównym celem jest sprzedawanie.