Dr Karol Olejniczak
Karol Olejniczak jest doktorem nauk o zarządzaniu. Jego głównymi polami zainteresowań naukowych są: wykorzystanie badań w polityce publicznej oraz wykorzystanie badań behawioralnych w projektowaniu działań publicznych, szczególnie w przestrzeni miejskiej. Dr Olejniczak prowadził badania z zakresu wdrażania i ewaluacji polityk publicznych w Polsce, Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii a także w USA. Zrealizował szereg ewaluacji funduszy strukturalnych. Jest autorem publikacji i ekspertyz na temat ewaluacji interwencji publicznych i polityk wspieranych dowodami naukowymi. Jest współtwórcą Akademii Ewaluacji oraz Akademii Oceny Skutków Regulacji - elitarnych studiów podyplomowych dla urzędników administracji publicznej. Dr Olejniczak jest stypendystą seminarium Vincenta i Elinor Ostrom - Indiana University i stypendystą fundacji kościuszkowskiej. W 2014 dr Olejniczak otrzymał tytuł polskiego ewaluatora roku. W 2017 Rektor UW uhonorował go tytułem najlepszego nauczyciela akademickiego w kategorii nauk społecznych. Od 2012 roku dr Olejniczak jest profesorem wizytującym w Trachtenberg School of Public Policy and Public Administration - The George Washington University (Waszyngton DC, USA).
- Olejniczak Karol, Rok Jakub (2020) Feedback in Public Agencies: A Missing Engine of Organizational Learning? [w:] Perrin Burt, Tyrrell Tony (red.) Changing Bureaucracies: Adapting to Uncertainty, and How Evaluation Can Help, London/New York: Routledge, pp.17-39
- Olejniczak Karol (2018) Regulation crash-test: applying serious games to policy design. Policy Design and Practice,Tom. 1, Zeszyt 3, Routledge, ss. 194-214.
- Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Trzciński Rafał (2018) The Role of Analysts in Public Agencies: Toward an Empirically Grounded Typology [in:] Wu X., Howlett M., Ramesh M. (eds) Policy Capacity and Governance Assessing Governmental Competences and Capabilities in Theory and Practice, Palgrave Macmillan, pp. 151-178.
- Olejniczak Karol (2017) The Game of Knowledge Brokering: A New Method for Increasing Evaluation Use. American Journal of Evaluation: Teaching and Learning in Evaluation, No. XX(X), pp. 1-23.
- Steven Højlund, Karol Olejniczak, Gustav Jakob Petersson, and Jakub Rok (2017) The Current Use of Big Data in Evaluation, [in:] Breul, J. D., Petersson G. J. (eds.). Cyber Society, Big Data, and Evaluation: Comparative Policy Evaluation, Transaction Publishers.
- Olejniczak Karol, Kupiec Tomasz, Widawski Igor (2016) Knowledge Brokers in Action. A Game-Based Approach for Strengthening Evidence-Based Policies [in:] Toshiyuki Kaneda, Hidehiko Kanegae, Yusuke Toyoda, Paola Rizzi Cotti (eds.) Simulation and Gaming in the Network Society, Singapore: Springer Science, pp. 427-441.
- Olejniczak Karol, Newcomer Kathryn, Borkowska Sylwia (2016) Policy Labs: the next frontier of Cohesion Policy design and evaluation [in:] Nicola Francesco Dotti (ed.): Learning from Implementation and Evaluation of the EU Cohesion Policy. Lessons for a Research - Policy Dialogue, Brussels: Regional Studies Association, pp. 224-241.
- Olejniczak Karol, Raimondo Estelle, Kupiec Tomasz (2016) Evaluation units as knowledge brokers: Testing and calibrating an innovative framework. Evaluation, 22(2), 168-189.
- Olejniczak Karol, Wojtowicz Dominika (2016) Building capacity for evaluation use: The Knowledge Brokers Game [in:] Nicola Francesco Dotti (ed.) Learning from Implementation and Evaluation of the EU Cohesion Policy. Lessons for a Research - Policy Dialogue, Brussels: Regional Studies Association, pp. 208-223.
- Olejniczak Karol (2015) Focusing on Success: A Review of Everyday Practices of Organizational Learning in Public Administration [in:] Steffen Bohni Nielsen, Rudi Turksema, Peter van der Knaal (eds.) Success in Evaluation. Focusing on the Positives. Comparative Policy Evaluation, vol. 22, Transaction Publishers, pp.99-124.
- Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł (2015) Towards Behaviorally Informed Public Interventions, Management and Business Administration. Central Europe, Vol. 23, No. 2/2015, pp. 61–91.
- Bugalska Anna, Kupiec Tomasz, Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Truszewski Grzegorz, Trzciński Rafał, Wojtowicz Dominika (2014) Potencjał analityczny kadr administracji rządowej. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ss. 108.
- Haber Agnieszka, Olejniczak Karol (red.) (2014) (R)ewaluacja 2. Wiedza w działaniu, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ss. 172.
- Kościelecki Paweł, Ledzion Bartosz, Grosse Tomasz, Olejniczak Karol, Seferyńska Katarzyna, Śliwowski Paweł (2014) Analiza systemu zarządzania i kontroli Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013, badanie dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Warszawa: EGO s.c.
- Ledzion Bartosz, Mazur Stanisław, Olejniczak Karol (red.) (2014) Przegląd systemów programowania strategicznego w wybranych krajach UE oraz OECD. Warszawa: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, ss. 136.
- Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Rok Jakub, Capiga Marcin, Chrabąszcz Robert, Dębski Kamil, Gandziarowska-Ziołecka Jagoda, Haba-Kimla Dagmara, Jakubek-Lalik Jowanka, Krajewski Tomasz, Małecka Marta, Możdżeń Michał, Ramirez-Cyzio Katarzyna, Sześciło Dawid (2014) Jak wzmacniać organizacyjne uczenie się w administracji rządowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 233.
- Mazur Stanisław, Olejniczak Karol (2014) Wnioski z przeglądu systemów programowania strategicznego w wybranych krajach OECD i UE [w:] Ledzion Bartosz, Mazur Stanisław, Olejniczak Karol (red.) Przegląd systemów programowania strategicznego w wybranych krajach UE oraz OECD, Warszawa: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, s.5-14
- Mazur Stanisław, Płoszaj Adam, Olejniczak Karol (2014) Searching for Inspiration. Practices from Twelve Countries [in:] Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 49-80.
- Możdżeń Michał, Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Widła Łukasz (2014) Jak uczą się polskie ministerstwa? Wyniki diagnozy mechanizmu uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukow Scholar, ss. 95.
- Olejniczak Karol (2014) Mechanizm uczenia się w politykach publicznych. Przegląd Służby Cywilnej, nr 4(31), s.32-37
- Olejniczak Karol (2014) Modele logiczne [w:] Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Rok Jakub(red.) Jak wzmacniać organizacyjne uczenie się w administracji rządowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. ss.21-42
- Olejniczak Karol (2014) Przedmiot i przebieg diagnozy [w:] Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł (red.) Jak diagnozować mechanizm uczenia się w organizacjach rządowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. ss.19-42
- Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 107.
- Olejniczak Karol, Newcomer Kathryn (2014) Moving towards accountability for learning [w:] Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (red) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 81-98
- Olejniczak Karol, Płoszaj Adam, Widła Łukasz, Wojtowicz Dominika (2014) Interpretacja wyników [w:] Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł (red.) Jak diagnozować mechanizm uczenia się w organizacjach rządowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. ss.101-130
- Olejniczak Karol, Rok Jakub, Widła Łukasz, Domaradzka Anna (2014) Discovering the learning mechanism [in:] Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 20-48.
- Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł (2014) Nadchodzi rewolucja? Analizy behawioralne w interwencjach publicznych [w:] Haber Agnieszka, Olejniczak Karol (red.) (2014) (R)ewaluacja 2. Wiedza w działaniu, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ss. 13-45.
- Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Domaradzka Anna, Płoszaj Adam, Widła Łukasz, Wojtowicz Dominika (2014) Jak diagnozować mechanizm uczenia się w organizacjach rządowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 168.
- Mazur Stanisław, Olejniczak Karol, Płoszaj Adam (2013) Organizacyjne uczenie się w administracji publicznej – wnioski z porównania międzynarodowego [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 295-309.
- Olejniczak Karol (2013) Doświadczenia administracji w Holandii [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.): Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 74-91.
- Olejniczak Karol (2013) Doświadczenia administracji w Stanach Zjednoczonych [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.): Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 188-216.
- Olejniczak Karol (2013) Mechanisms Shaping an Evaluation System – A Case Study of Poland 1999-2010. Europe-Asia Studies, 65(8), pp. 1642-1666.
- Olejniczak Karol (2013) Nasze ministerstwa jako organizacje uczące się. Przegląd Służby Cywilnej, nr 2(23).
- Olejniczak Karol (2013) System zarządzania polityką - propozycja uniwersalnych ram koncepcyjnych. Zoon Politikon, 2013(4).
- Kozak Marek, Olejniczak Karol, Płoszaj Adam, Kościelecki Paweł, Wolański Michał, Borowczak Anna, Kozicki Bartosz, Ledzion Bartosz, Weremiuk Alicja, Pander Wojciech, Czerniejewski Borys (2012) Wyzwania i cele dla programów współpracy transgranicznej z udziałem Polski po 2013 roku. Wrocław - Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
- Mazur Stanisław, Olejniczak Karol (2012) Rola organizacyjnego uczenia się we współczesnym zarządzaniu publicznym (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 25-60.
- Olejniczak Karol (2012) Kształt systemu ewaluacji dla Polityki Spójności. Perspektywa 2014-2020. Warszawa: Krajowa Jednostka Oceny - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
- Olejniczak Karol (2012) Model organizacyjnego uczenia się dla administracji publicznej (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 167-203.
- Olejniczak Karol (2012) Monitoring i ewaluacja [w:] Górniak Jarosław, Mazur Stanisław (red.): Zarządzanie strategiczne rozwojem, Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ss. 239 - 257.
- Olejniczak Karol (red.) (2012) Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 280.
- Olejniczak Karol, Mazur Stanisław, Weremiuk Alicja, Miedziński Michał, Ledzion Bartosz, Kupiec Tomasz (2012) Realizacja badań ewaluacyjnych w świetle Prawa Zamówień Publicznych. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
- Olejniczak Karol, Rok Jakub, Płoszaj Adam (2012) Organizacyjne uczenie się i zarządzanie wiedzą - przegląd koncepcji (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 61-107.
- Rok Jakub, Olejniczak Karol (2012) Determinanty uczenia się i zarządzania wiedzą - synteza badań empirycznych (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 109-166.
- Widła-Domaradzki Łukasz, Olejniczak Karol (2012) Organizacyjne uczenie się w polskich ministerstwach - weryfikacja teorii w krajowej praktyce (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 131-167.
- Hryniewicz Janusz, Olejniczak Karol, Widła-Domaradzki Łukasz (2011) Style kierowania w centralnej administracji publicznej na tle stylów kierowania w wybranych środowiskach organizacyjnych. Przegląd Organizacji, nr 12/2011, ss. 31-35.
- Olejniczak Karol (2011) Monitoring i ewaluacja [w:] Górniak Jarosław, Mazur Stanisław (red.): System zarządzania rozwojem Polski. Podręcznik, Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
- Olejniczak Karol (2011) The Methodological Shortcomings of Current ERDF Evaluation Practice [in:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Bienias Stanisław (eds): Evaluating the effects of regional interventions. A look beyond current Structural Funds’ practice, Warsaw: Ministry of Regional Development, pp.114-138.
- Olejniczak Karol (2011) Tracing theories behind practice - a theory-driven approach [in:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Bienias Stanisław (eds): Evaluating the effects of regional interventions. A look beyond current Structural Funds’ practice, Warsaw: Ministry of Regional Development, pp.188-211.
- Olejniczak Karol (2011) Wprowadzenie do świata ewaluacji [w:] Kościelecki Paweł, Warzybok Barbara (red.): Jak ewaluować i monitorować efekty projektów sektora B+R i szkolnictwa wyższego, Warszawa: Ośrodek Przetwarzania Informacji. ss.9-19.
- Olejniczak Karol, Kozak Marek, Bienias Stanisław (eds) (2011) Evaluating the effects of regional interventions. A look beyond current Structural Funds’ practice. Warsaw: Ministry of Regional Development – Poland, pp.306.
- Olejniczak Karol (2010) Fundusze strukturalne a jakość administracji centralnej. Monitor Unii Europejskiej, nr 12(78), ss. 35-39.
- Olejniczak Karol (2010) Mechanizm i narzędzia racjonalizacji prorozwojowych działań publicznych [w:] Tucholska Anna (red.): Europejskie wyzwania dla Polski i jej regionów, Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ss. 302-325.
- Olejniczak Karol (2010) Rola ewaluacji w krajowych politykach publicznych - analiza systemowa lat 1999-2010 [w:] Haber Agnieszka, Szałaj Maciej (red.): Ewaluacja w strategicznym zarządzaniu publicznym, Warszawa: PARP, ss. 39-62.
- Olejniczak Karol, Domaradzka Anna, Krzewski Andrzej, Ledzion Bartosz, Widła Łukasz (2010) Polskie ministerstwa jako organizacje uczące się. Raporty i analizy EUROREG 1/2010, ss. 114.
- Olejniczak Karol, Widła Łukasz (2010) Mechanizmy uczenia się polskich ministerstw – wyniki badania empirycznego MUS (Ministerstwo uczące się). Zarządzanie Publiczne, 2(12).
- Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Pander Wojciech (2009) Ewaluacja trafności zakresu interwencji Działania 5.1. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Warszawa: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
- Olejniczak Karol (2009) Ewaluacja w sektorze publicznym [w:] Lotko-Czech Katarzyna et al. (red.): Ewaluacja Programów Operacyjnych na poziomie regionalnym - teoria i praktyka, Opole: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, ss. 49–60.
- Olejniczak Karol (2009) Ku diagnozie polskiej administracji rządowej. Kontekst, potrzeby informacyjne, perspektywy. Zarządzanie Publiczne, 1(7)/2009, ss. 89–103.
- Olejniczak Karol (red.) (2009) Praktyka ewaluacji efektów programów rozwoju regionalnego - studium porównawcze. Raporty i Analizy EUROREG 2/2009, ss 141.
- Gorzelak Grzegorz, Olejniczak Karol, Płoszaj Adam, Smętkowski Maciej (2008) Applying the Four-Capital Model to the Assessment of Regional Development in the Lubuskie Region of Poland. European Environment, 18, pp. 110-122.
- Kościelecki Paweł, Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Pander Wojciech, Płoszaj Adam (2008) Ocena udziału polskich partnerów w projektach realizowanych w ramach programu INTERREG IIIB CADSES. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ss. 183.
- Olejniczak Karol (2008) Ewaluacja ex post PHARE-CBC Polska-Niemcy 1999-2001 [w:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (red.): Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Olejniczak Karol (2008) Ewaluacja jako proces badawczy [w:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (red.): Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Olejniczak Karol (2008) Mechanizmy wykorzystania ewaluacji. Studium ewaluacji średniookresowych INTERREG III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Olejniczak Karol (2008) Wprowadzenie do zagadnień ewaluacji [w:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (red.) Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego - Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Olejniczak Karol, Ferry Martin (2008) Ewaluacja w praktyce sektora publicznego [w:] Pietras-Goc Bożena (red.): Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym, Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. Ks. Józefa Tischnera.
- Olejniczak Karol, Ferry Martin (2008) Wykorzystanie ewaluacji w zarządzaniu programami unijnymi w Polsce. Warszawa: Ernst & Young.
- Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (2008) Podsumowanie. Perspektywy i dylematy ewaluacji [w:] Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (red.): Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Olejniczak Karol, Kozak Marek, Ledzion Bartosz (red.) (2008) Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, Warszawa: Akademia Leona Koźmińskiego i Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Olejniczak Karol (2007) Ewaluacja jako narzędzie zarządzania w sektorze publicznym [w:] Gorzelak Grzegorz, Tucholska Anna (red.) Rozwój, region, przestrzeń, Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
- Olejniczak Karol (2007) Rola Programu Współpracy Przygranicznej PHARE w rozwoju lokalnym województw zachodnich [w:] Gorzelak Grzegorz (red.): Polska regionalna i lokalna w świetle badań EUROREG-u, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Olejniczak Karol (2007) Teoretyczne podstawy ewaluacji ex post [w:] Haber Agnieszka (red.): Ewaluacja ex post. Teoria i praktyka badawcza, Warszawa: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ss. 15 - 42.
- Olejniczak Karol (2006) Inicjatywy Unii Europejskiej dotyczące wspierania współpracy ponadgranicznej na Ukrainie [w:] Gorzelak Gorzelak, Krok Katarzyna (red.): Nowe granice Unii Europejskie – współpraca czy wykluczenie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Olejniczak Karol (2006) Territorial Cooperation in the European Union – INTERREG Lessons for the New Programming Period [in:] Bachtler John (ed.): IQ-Net Bulletin, Special edition-IQNet 10th Anniversary, Glasgow: European Policy Research Centre.
- Bachtler John, Taylor Sandra, Olejniczak Karol (2005) A study of the mid-term evaluations of INTERREG Programmes for the programming period 2000 until 2006, Vienna: INTERACT Programme Secretariat, pp. 160.
- Olejniczak Karol (2005) Teoria i praktyka ewaluacji w świetle doświadczeń europejskich. Studia Regionalne i Lokalne, Nr 4(22), ss. 35 - 58.
- Jałowiecki Bohdan, Krajewska Magdalena, Olejniczak Karol (2003) Klasa metropolitalna w przestrzeni Warszawy. Studia Regionalne i Lokalne, Nr 1(11)/2003, ss. 59-74.
- XVI Ogólnopolski Zjazd Socjologiczny, 14-17.09.2016. Gdańsk, Polska. Referat: Laboratoria działań publicznych: ku metodyce ewaluacji kształtującej procesy organizacyjne i społeczne (wspólnie z P. Śliwowskim i A. Kopczyńską).
- RSA Research Network on EU Cohesion Policy Seminar: Learning from Implementation and Evaluation of the EU Cohesion Policy, 13.06.2016. Bruksela, Belgia. Referat: Building capacity for evaluation use: the knowledge brokers game (wspólnie z D. Wojtowicz).
- Dutch Evaluation Society Semminars, 29.03.2012; Dutch Audit Office, The Hague. Referat: Organizational learning in Polish ministries. Results of MUS project.
- Seminarium KSAP: Organizacyjne uczenie się w polskiej administracji publicznej, 28.06.2012; Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Warszawa. Referat: Wyniki projektu Ministerstwa Uczące Się.
- VIII Krajowa Konferencja Ewaluacyjna Ewaluacja w systemie polityk publicznych, 13.11.2012; Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa. Referat: Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.
- Polityki Publiczne w Polsce. Potrzeba modernizacji standardów działań publicznych, 12.12.2012; Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, Warszawa; Referat: Rozwój mechanizmów ewaluacyjnych w działaniach publicznych.
- Ku behawioralnym analizom interwencji publicznych. Weryfikacja interdyscyplinarnej metodyki badań (NCN) (2015-2018)
- EIBURS study on administrative capacity-building and EU Cohesion policy (EIB) (2014-2017)
- MUS: Ministerstwa Uczące Się – zestaw narzędzi diagnozy i wsparcia mechanizmów organizacyjnego uczenia się kluczowych dla polityk publicznych opartych na dowodach (POKL) (2010-2014)
- SRDTOOLS: Methods and tools for evaluating the impact of cohesion policies on sustainable regional development (6PR) (2005-2006)
- Instrumenty rynku pracy w skali lokalnej (MNiSW) (2002-2004)