MUS: Ministerstwa Uczące Się – zestaw narzędzi diagnozy i wsparcia mechanizmów organizacyjnego uczenia się kluczowych dla polityk publicznych opartych na dowodach
Celem projektu Ministerstwa Uczące Się jest wzmocnienie procesów nowoczesnego zarządzania wiedzą w departamentach polskich ministerstw. Chcemy wesprzeć ministerstwa i ich pracowników w procesach wykorzystywania wiedzy w ich codziennej pracy – zarówno w działaniach o charakterze operacyjnym, jak i działaniach strategicznych, a tym samym pragniemy przyczynić się do podniesienia poziomu sprawności administracji krajowej. Projekt dotyczy zarządzania wiedzą w instytucjach – kwestii kluczowej dla skuteczności i racjonalności polityki publicznej. Jest to jedno z pierwszych empirycznych badań stosowanych w polskiej administracji rządowej. Przyjęta metodologia badań oraz osiągnięty rozmiar próby gwarantują wiarygodność diagnozy i wyników. Skala projektu, interdyscyplinarny zespół badawczy oraz zaangażowanie międzynarodowych partnerów dają wyjątkową okazję do innowacji i uchwycenia najnowszych światowych rozwiązań w obszarze zarządzania wiedzą. Naukowo-pragmatyczne podejście – obejmujące testowanie i sprawdzanie narzędzi – gwarantuje, że ostatecznie stworzony zestaw instrumentów będzie optymalnie dopasowany do potrzeb i rzeczywistości polskiej administracji rządowej.
Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie internetowej: www.mus.edu.pl
Zachęcamy także do odwiedzenia profilu projektu MUS na Facebooku
- Olejniczak Karol, Rok Jakub (2020) Feedback in Public Agencies: A Missing Engine of Organizational Learning? [w:] Perrin Burt, Tyrrell Tony (red.) Changing Bureaucracies: Adapting to Uncertainty, and How Evaluation Can Help, London/New York: Routledge, pp.17-39
- Ledzion Bartosz, Olejniczak Karol, Rok Jakub, Capiga Marcin, Chrabąszcz Robert, Dębski Kamil, Gandziarowska-Ziołecka Jagoda, Haba-Kimla Dagmara, Jakubek-Lalik Jowanka, Krajewski Tomasz, Małecka Marta, Możdżeń Michał, Ramirez-Cyzio Katarzyna, Sześciło Dawid (2014) Jak wzmacniać organizacyjne uczenie się w administracji rządowej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 233.
- Mazur Stanisław, Płoszaj Adam, Olejniczak Karol (2014) Searching for Inspiration. Practices from Twelve Countries [in:] Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 49-80.
- Możdżeń Michał, Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Widła Łukasz (2014) Jak uczą się polskie ministerstwa? Wyniki diagnozy mechanizmu uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukow Scholar, ss. 95.
- Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 107.
- Olejniczak Karol, Rok Jakub, Widła Łukasz, Domaradzka Anna (2014) Discovering the learning mechanism [in:] Olejniczak Karol, Mazur Stanisław (eds.) Organizational Learning. A Framework for Public Administration. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, pp. 20-48.
- Olejniczak Karol, Śliwowski Paweł, Domaradzka Anna, Płoszaj Adam, Widła Łukasz, Wojtowicz Dominika (2014) Jak diagnozować mechanizm uczenia się w organizacjach rządowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 168.
- Mazur Stanisław, Olejniczak Karol, Płoszaj Adam (2013) Organizacyjne uczenie się w administracji publicznej – wnioski z porównania międzynarodowego [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 295-309.
- Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) (2013) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, s. 312.
- Płoszaj Adam (2013) Doświadczenia administracji we Francji [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 39-54.
- Płoszaj Adam (2013) Doświadczenia administracji w Kanadzie [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 124-143.
- Rok Jakub (2013) Doświadczenia administracji w Wielkiej Brytanii [w:] Mazur Stanisław, Płoszaj Adam (red.) Zarządzanie wiedzą w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 259-294.
- Mazur Stanisław, Olejniczak Karol (2012) Rola organizacyjnego uczenia się we współczesnym zarządzaniu publicznym (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 25-60.
- Olejniczak Karol (2012) Model organizacyjnego uczenia się dla administracji publicznej (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 167-203.
- Olejniczak Karol (red.) (2012) Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 280.
- Olejniczak Karol, Rok Jakub, Płoszaj Adam (2012) Organizacyjne uczenie się i zarządzanie wiedzą - przegląd koncepcji (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 61-107.
- Rok Jakub, Olejniczak Karol (2012) Determinanty uczenia się i zarządzania wiedzą - synteza badań empirycznych (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 109-166.
- Widła-Domaradzki Łukasz, Olejniczak Karol (2012) Organizacyjne uczenie się w polskich ministerstwach - weryfikacja teorii w krajowej praktyce (w:) Olejniczak Karol (red.): Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar, ss. 131-167.